Lediga jobb

Vik Registrator till Miljö- och stadsbyggnadskontorets bygglovenhet

Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant – och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, stabil ekonomi, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld – och vi ser fram emot din ansökan.
BYGGLOVSENHETEN är med och planerar för ett framtida Ekerö på uppdrag av byggnadsnämnden. Vi arbetar med stadsplanering, bygglov och bostadsanpassning. Vi sitter i Ekerö Centrum, med goda kollektiva trafikförbindelser i form av buss till och från Stockholm via Brommaplan. Pendelbåt trafikerar leden Ekerö Centrum– Klara Mälarstrand.

En av våra registratorer går på föräldraledighet och vi behöver en vikarie under ca 1 år.

Ta dig an en spännande utmaning och var med i utvecklingen av Ekerös vackra kommun. Vi har flera spännande byggprojekt framför oss och vi önskar nu en vikarierande registrator som vill stärka vår expedition under 1 års tid, totalt 3 registratorer. Kan det vara dig vi söker?

Arbeta med administration i ett dynamiskt team och modern miljö
Du får arbeta i ett modernt ärendehanteringssystem och i en organisation med digital framtidsvision. För oss är det viktigt att det finns riktlinjer som stöd – allt för att skapa bra processer. Arbetet innefattar diarieföring, remisshantering, expediering, fakturering och arkivering m m.

Vår expeditionsgrupp arbetar i nära samarbete med kontorets olika handläggare men även med tjänstemän inom övriga verksamheter, politiker och med externa aktörer och myndigheter. Vi lägger ett stort fokus på att skapa ett gott samarbete och bemötande, både internt och externt.

Registrator med fokus på noggrannhet och service
För att lyckas behöver du vara en kommunikativ och serviceinriktad lagspelare, som trivs i en miljö med högt tempo. Du är lojal och har en positiv inställning till de beslut, mål, riktlinjer och policys vi arbetar efter. Sist, men inte minst är du lösningsorienterad.

Det är meriterande med erfarenhet av administrativt arbete inom en myndighet och arbete i ett ärendehanteringssystem. Vi värderar även rätt personlighet för vårt team högt.

Arbetsplats
Vår vackra kommun, med långsträckta strandpartier, historiska byggnader, världsarv och både landsbygd och tätortsmiljöer att verka i, erbjuder möjligheter till att erhålla en bred kunskap inom bl a plan- och bygglagstiftningens område. Framöver väntar flera spännande och större bostadsprojekt i centrumläge. Kommunen befinner sig i ett mycket expansivt skede med en stor mängd ansökningar om bygglov m.m.

Om Ekerö kommun
Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans skapar en unik kommun – där vi alla hjälps åt över enhets- och verksamhetsgränser. Precis som vi, är du serviceinriktad, professionell och gillar att bygga relationer med kollegor. Som en mindre kommun i stockholmsregionen kan vi både erbjuda närhet till varandra och en ambitiös utvecklingsresa. För att bli en kommun i framkant behöver vi fylla på med nya perspektiv, och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina.
Vi erbjuder t.ex. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess ber vi dig att skicka in ansökan digitalt, och inte via e-post eller post.
Vi har redan tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och vill inte ha kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Referensnummer: 838-838/2019

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Kontaktinformation

Ann-Christine Wåhlstedt Berg
Byggchef
08-124 571 31

Linda Valis Broddesson
Registrator
08-124 571 33

Barbro Marcus
Registrator
08-124 571 32

Sista ansökningsdag

2019-08-31

Gå tillbaka