Lediga jobb

Nämndsekreterare till Socialnämnden

Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant – och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, stabil ekonomi, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld – och vi ser fram emot din ansökan.
KOMMUNKANSLIET i Ekerö kommun ansvarar för de centrala beslutsprocesserna för Kommunfullmäktige, Kommunstyrelsen och flera av de kommunala nämnderna och ingår i Kommunstyrelseförvaltningen. På kommunkansliet, som leds av kanslichefen, arbetar kommunsekreteraren, nämndsekreterare och kommunarkivarien.

Länk till Ekerö kommuns hemsida

Arbetsbeskrivning
Vi tror på dig och din förmåga – därför ger vi dig stort utrymme i din roll. Många som jobbar hos oss uppskattar förtroendet och ansvaret de får i vår kommun, eftersom det bidrar till mycket lärande och utveckling i vardagen. För att lyckas är du trygg i dig själv, ditt yrke och har förmågan att både ta för dig – och sätta gränser.

Vi söker dig som vill arbeta som nämndsekreterare för Socialnämnden. I rollen som nämndsekreterare ansvarar du för att samordna de administrativa processerna kring Socialnämnden och dess utskott. Du kommer även vara sekreterare åt Ekerö kommuns rådgivande Kommunala Pensionärsråd. Du samarbetar nära socialchefen och dennes stab samt ledningsgrupp.

Dina arbetsuppgifter består bland annat av:

  • Samordning av nämndprocessen för Socialnämnden,
  • Ansvara för kallelser och protokoll,
  • Sekreterare vid nämndens och utskottens möten,
  • Diarieföring av handlingar och hantering av allmänna handlingar i ärendehanteringssystemet Platina
  • Utveckling av Socialnämndens och Kommunkansliet administrativa processer


Kvalifikationer
För att du ska klara av uppdraget, ser vi gärna att du kan uppfylla följande kvalifikationer:

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av att arbeta administrativt inom myndighet. Du har en lämplig utbildningsbakgrund med minst avklarat gymnasium. Du har god kännedom om kommuners politiska styrning och om den kommunala beslutsprocessen.

Meriterande är om du arbetat med nämndadministration, hantering av allmänna handlingar och arbetat i Platina.

Du ska kunna leda, planera och samordna processer i samarbete med andra. Du är noggrann och strukturerad och tar eget ansvar för ditt uppdrag. Du är flexibel, serviceinriktad, utvecklingsorienterad och självgående.

Du tycker om att kommunicera och uttrycker dig väl i tal och text.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.


Tillträde: enligt överenskommelse. Urval och intervjuer kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden dock med undantag för semesterledigheter.
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidare

Länk till lediga jobb i Ekerö kommun

Om Ekerö kommun
Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans skapar en unik kommun – där vi alla hjälps åt över enhets- och verksamhetsgränser. Precis som vi, är du serviceinriktad, professionell och gillar att bygga relationer med kollegor. Som en mindre kommun i stockholmsregionen kan vi både erbjuda närhet till varandra och en ambitiös utvecklingsresa. För att bli en kommun i framkant behöver vi fylla på med nya perspektiv, och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina.
Vi erbjuder t.ex. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess ber vi dig att skicka in ansökan digitalt, och inte via e-post eller post.
Vi har redan tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och vill inte ha kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Referensnummer: 832-832/2019

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Kontaktinformation

Daniel Liljekvist
Kanslichef
08-124 57 236

Vision Direkt
Fackförbund
0771-44 00 00

Jusek Medlemsrådgivning
Jusek
08-665 29 80

Sista ansökningsdag

2019-08-31

Gå tillbaka